• Warszawa, ul Elektoralna 13/120
  • +48 696 666 093
  • fundacjaspokojnaglowa@gmail.com

Redukcja stresu oparta na uważności

redukacja-stresu

Chcielibyśmy, aby kursy redukcji stresu oparte na uważnosci, były szerzej dostępne dla tych, którzy tego potrzebują i chcą spróbować tej metody. W Wielkiej Brytanii, lekarze pierwszego kontaktu, rekomendują swoim pacjentom, aby spróbowali oni tej metody jako dodatkowy i bardzo skuteczny sposób pracy nad swoim stresem oraz pracy nad sobą.

Czym jest program redukcji stresu oparty na uważności ?

Program redukcji stresu oparty na uważności to inaczej Mindfulnes Based Stres Reduction, nazywany w skrócie również MBSR.

Program ten został stworzony przez profesora nauk medycznych Jona Kabat-Zina w 1979 roku. Jego skuteczność potwierdzają tysiące uczestników i kilkaset badań naukowych, a obecnie jest on najbardziej popularnym i cenionym przez psychologów i lekarzy programem redukcji stresu w USA, Kanadzie czy krajach Europy Zachodniej.

Uczestnictwo w MBSR jest dla każdego, kto:

  • doświadcza stresu w życiu zawodowym i osobistym
  • doświadcza lęków, trudnych emocji, obniżenie nastroju
  • czuje, iż dotknęło go wypalenia zawodowego
  • boryka się z dolegliwościami czy bólem fizycznym (choroby psychosomatyczne, bezsenność, bóle głowy, dolegliwości układy pokarmowego)
  • chce poznać narzędzia do samodzielnego wykorzystania w kontekście radzenia sobie ze stresem, podnoszenia odporności psychicznej i poprawy, jakości życia

Korzyści z udziału w programie MBSR:

Badania wykazały, iż udział w programie:

  • redukuje stres i znacznie poprawia jakość życia,
  • zwiększa umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • rozluźnia ciało, uspokaja umysł,
  • zmniejsza objawy psychosomatyczne i fizyczne np. ból.
  • pozwala lepiej radzić sobie z emocjami
  • zmniejsza nawroty depresji

 

Dodatkowo dzięki praktykowaniu mindfulness

  • wzrasta życiową energia i entuzjazm
  • zwiększa się umiejętność relaksu
  • polepsza się empatia i rozwijają pozytywne emocje
  • poprawia się koncentracja i efektywność

Przebieg programu MBSR:

  • 8 spotkań po 2- 2,5 godziny, raz w tygodniu.
  • „Dzień uważności” – całodzienne zajęcia praktyki uważności z przerwą na wspólny posiłek
  • 2 konsultacje indywidualne: jedna przed zajęciami a druga podsumowująca uczestnictwo w programie.
  • Pomiędzy spotkaniami w grupie samodzielne ćwiczenia do wykonywania w domu na podstawie otrzymanych materiałów drukowanych i audio (mp3/CD)
  • Zajęcia odbywają się w grupie 8-12 osób.