rsz_mbct

Trening MBCT (02.VII.2018)

EVENT DETAILS :

  • Start Date:02-07-2018
  • End Date:20-08-2018
  • Start Time:18:30
  • End Time:20:30
  • Location:Elektoralna 13/120 Warszawa

ORGANIZER :

  • Organized by:Ośrodek psychoterapii "Spokojna Głowa" i Mindfulness Inside
  • Mobile:696 666 093
  • Email:fundacjaspokojnaglowa@gmail.com
  • Website:Zapisz się !
  • Address:Elektoralna 13/120 Warszawa

Czym jest trening MBCT?

MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy), czyli Terapia Poznawcza Oparta na Uważności, została opracowana jako metoda zapobiegania nawrotom depresji w 1995 roku.

Terapia MBCT pomaga osobom, które cierpią na powtarzające się epizody depresji i przewlekłe obniżenie nastroju. MBCT integruje elementy terapii poznawczej z intensywną praktyką uważności (mindfulness). Celem programu jest zwiększenie świadomości i uważności na stany emocjonalne i procesy mentalne, tak aby być w stanie adekwatnie reagować na różne sytuacje. MBCT pomaga stać się świadomym wczesnych znaków ostrzegawczych nawrotu i redukować tendencje do unikania tych sygnałów.

Została opracowana przez Z. Segal’a, M. Williams’a i J. Teasdale’a w oparciu o program MBSR J. Kabat-Zinna. Badania osób, które przeszły 3 lub więcej epizodów depresji, wykazały, że udział w programie MBCT przyczynił się do znacznego zmniejszenia prawdopodobieństwa (ponad 40%) nawrotu depresji. Brytyjski Narodowy Instytut Badań Klinicznych (National Institute for Clinical Excellence – NICE) zatwierdził MBCT jako skuteczną metodę zapobiegania nawrotom depresji. W niektórych oddziałach NHS (Brytyjski odpowiednik kas chorych) program MBCT jest refundowany i zapisywany osobom zmagającym się z powracającą depresją.

 

Czas trwania:

8 tygodni – spotkania 2 godziny – od 18:30

Lipiec 02/09/16/23/30
Sierpień 06/13/20/

Dzień uważności – 6 godzin – praktyka uważności z przerwą na wspólny posiłek
Pomiędzy spotkaniami samodzielne ćwiczenia do wykonywania w domu
Indywidualne spotkanie przed kursem i  po jego zakończeniu

 

Prowadzący:

Kurs jest prowadzony przez Jakuba Babij. Jestem nauczycielem Mindfulness oraz psychoterapeutą. Praktykuję medytację od osiemnastu lat. Z moimi klientami pracuję indywidualnie lub grupowo w ramach ośrodka psychoterapii „Spokojna Głowa”. Podejścia MBCT uczyłem się i uczę w OMC (Oxford Mindfulness Centre), będącego cześcią uniwersytetu w Oxfordzie.

Jeśli czujesz, że  Twój nastrój jest pernamentnie obniżony oraz borykasz się z nawracającymi depresjami i lękami, ten program może być dla Ciebie. Będziemy uczyć się praktykować uważność, poznawać siebie, swoje sposoby reagowania i wzorce myślowe oraz starać się być bardziej obecnym w codziennych czynnościach.

W swojej pracy bazuję na standardach etycznych wytyczonych przez  UK Network for Mindfulness – Based Teachers.

Jak zapisać się na trening?

Koszt : 700 zł + 150 zł zaliczki

  1. Wyślij do mnie maila na adres info@mindfulnessinside.com lub skorzystaj z formularza kontaktowego.
  2. Zaraz po tym zadzwonię do Ciebie i umówimy się na spotkanie (telefon/skype).
  3. Porozmawiaj ze mną o swoich oczekiwaniach, ja opowiem Ci o kursie, odpowiem na Twoje pytania oraz  jeśli chcesz pokażę Ci miejsce, gdzie będziemy się spotykać przez okres ośmiu tygodni.*
  4. Jeśli zdecydujesz, że chcesz zapisać się na trening – dokonaj wpłatę zaliczki 150 zł.
  5. Resztę kwoty (700 PLN) wpłać do 24.06.2018.